پشت پرده سایت‌های مستهجن در ایران

نتایج بررسی نهادهای مسئول درباره سوءاستفاده از فضای سایبر برای ترویج فساد و به تباهی کشاندن جوانان، افق‌های تازه و نگران‌کننده‌ای را پیش روی مقامات قرار داده است.
به تازگی کارگروه ویژه‌ای که در زمینه رصد فعالیت‌های اینترنتی مروج فساد و فحشا تشکیل شده است، با حمایت مقامات عالی‌رتبه و مراجع مذهبی و مراکز دینی کشور و با قدرت بسیار در حال بررسی و کور کردن روزنه‌های موجود در موضوعات ترویج ابتذال اخلاق است و در همین زمینه، موفق شده‌اند تا رد برخی از سایت‌ها و شبکه‌های مبلغ مسائل غیراخلاقی را گرفته و با آن برخورد کنند.
بنا بر این گزارش، بر پایه تحقیقات انجام شده از یکی از شبکه‌های تازه‌تأسیس، مشخص شد که گردانندگان آن توانسته‌اند در مدت فعالیت خود، یازده میلیون بازدیدکننده جذب کنند و همچنین پس از جذب مخاطب، اقدام به عضوگیری کرده‌اند و تاکنون نزدیک به بیست هزار عضو فعال ـ که از راه ایمیل با آنها مرتبط می‌شوند ـ به مجموعه خود اضافه کرده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: یکی از مهره‌های اصلی در این شبکه، مدرس یکی از دانشگاه‌ها بوده که چند مقاله و مطلب مستهجن را در اختیار این سایت‌ها قرار داده است. فرد دیگر نیز با تشکیل باندی از اعضای خانواده خود فیلمبرداری کرده و آن را روی سایت‌های مستهجن قرار می‌داده است.
این در حالی است که بنا بر بررسی‌های انجام شده،‌ منابع مالی این شبکه‌ها از خارج کشور تأمین می‌شده‌ و آنان همچنین با افزودن منابع داخلی، سعی در انتشار و تهیه فیلم‌ها و عکس‌های مستهجن از جوانان ایرانی داشتند. حتی بنا بر اطلاعات موثق، یکی از بزرگترین شبکه‌های تولید و توزیع محصولات مستهجن ـ که سایت‌های متعددی نیز در اختیار دارد ـ از سوی گروهک منافقین حمایت مالی شده و جالب آن‌که برخی سایت‌های معتبر خارجی به آنها تسهیلات و پشتیبانی رایگان نیز می‌داده‌اند.
گفتنی است، چند سال پیش نیز چندین شبکه مرتبط با فساد و فحشای اینترنتی کشف و اعضای آن دستگیر شده بودند که در یکی از موارد، گردانندگان سایت با ربودن زنان و دختران، اقدام به عکسبرداری و فیلمبرداری از آنان کرده و آن را بر روی سایت خود قرار می‌دادند